Efter særdeles beskeden kommerciel succes med de to første album, så var beskeden fra pladeselskabet klar: Bruce Springsteen skulle lave et album, der fik kasseapparaterne til at klirre.
Måske var det derfor Bruce og bandet skulle bruge 6 måneder på at skrue første-singlen og titelnummeret “Born to Run” sammen, for det var hårdt arbejde at forene ambitionerne om lyden af Roy Orbison, der synger Bob Dylan – produceret af Phil Spector. Men arbejdet bar frugt, sangen blev spillet i radioen, og da albummet udkom, nåede det en 4.plads på hitlisterne.
Spørgsmålet er selvfølgelig, om Born To Run er en bedre plade end Darkness on the Edge of Town – og måske endda bedre end The River? Det er et ikonisk album iklædt et ikonisk cover, så der er masser at tale om – og måske nærmer vi os finalen nu?
Der er heftig debat i studiet, der er divergerende holdninger og der er meningsudvekslinger af såvel høvisk som let bitter karakter. Og så er der i tilgift et (meget) kort afsnit af Musikpolitiet, thi hvem har monstro tyv-stjålet et riff fra The Boss, glemt at kreditere og udgivet det som et giga-hit i lille Danmark, seks år efter, at Bruce Springsteen ikke udgav det?
Der er nok at tage fat på i denne tredjesidste episode af Bruce Tracks, og Niklas har trukket de to faste panelister, Jacob Haugaard og Anders Møller i studiet, hvor de mødes face to face for første gang…
Lyt med via linket eller din foretrukne podcast-platform, og deltag gerne i debatten på Vinylstakkens Facebook-side